torstai 20. syyskuuta 2012

Muuttuva labyrintti



Mun aamuni alkoi tänään mallikkaasti. Uskoin olevani niin nopea meikkaamaan ja laittamaan itseni lähtökuntoon, että sallin itselleni puoli tuntia torkkuaikaa ensimmäisen herätyksen jälkeen. Tietenkin se oli virhe. Mua on jo pitkään naurattanut kamalasti rakkaan, hieman myöhästelevän ystäväni kiireisen aamun ratkaisu, hän kun tempaisi kerran puurolautasen aamulla autoon mukaan ja veteli aamiaisen sitten liikennevaloissa. 
No en olisi ihan äkkiseltään uskonut, että minä tänä aamuna lappaisin suuhuni eloveena-pikapuuroa ajaessani täyttä vauhtia koululle. 
Niin siinä kuitenkin kävi, minä sentään laitoin puuroni kaiken kestävään tupper-astiaan! Ihankuin puuron syöminen liikenteessä ei olisi jo tarpeeksi haastavaa - mukaan lukien se kuinka mua nolotti kun setä viereisessä autossa pällisteli huvittuneena mun aamupalahetkeä - laskeutui auton katosta mun naaman eteen hämähäkki. Hämähäkki autossa?! Voitte kenties arvata, että sekä kolari että ulosajo olivat aika lähellä siinä vaiheessa. Huidoin sitten sitä banaanikärpäsen kokoista hämistä paniikissa ja jonnekin penkin alle se kai sitten tippui.

Eihän siinä mitään sitten, kun sain parkkeerattua autoni yliopiston takapihalle 10min myöhässä ja kipitin sisään lähimmästä ovesta, edessäni nökötti kyltti joka käski minua rakennustyömaan takia kiertämään ties mistä yläkertojen rappusten kautta. Meidän koulusta on tullut sellainen muuttuva labyrintti, ettei siellä osaa enää edes suunnistaa. En ollut edes ikinä käynyt siinä osassa rakennusta josta mun piti kiertää. Kun olin sitten kierrellyt ympäri niitä uusia ihmeellisiä käytäviä, tajusin, että mun tunti olisi ollut nimenomaan siellä suljetulla rakennusalueella..
Löysin kuitenkin tunnille vain 20min myöhässä kaikkitietävän iphoneni avulla :)

Blaseri ja sormus - H&M, paita - Mohito, laukku Prada

Nyt mun pitäisi kuitenkin olla jo matkalla balettitunnille, joka alkaa 15min päästä, toivottavasti en joudu toistamaan samanlaista episodia uudelleen..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti