keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Ensi viikolla... AMSTERDAM

Mulla on taas reissua tiedossa, tällä kertaa Amsterdamiin opiskelu/huvimatkalle seuranani mun luokkalaiset. Menemme tutustumaan paikalliseen yliopistoon sekä muutamiin markkinointialan yrityksiin. Samalla myös hieman paikalliseen kulttuuriin :)

Lähtö on tosiaan ensi maanantaina, enkä mä ole vielä valmistautunut matkaan sen kummemmin, vakuutuskin vielä hankkimatta. Sentään heitin tänään kaksi koneellista vaatteitani pyykkiin ja raahasin matkalaukun huoneeseeni!


Foreca lupaa Amsterdamiin melko pilvistä ja vähän sateistakin +9 asteen viikkoa, eli pikkuisen Suomea parempaa, mutta eiköhän silti ole parasta pakata mukaan toppatakki, sateenvarjo ja maiharit. Ainakaan en sitten palele kuten Riikassa!


Yritysvierailujen lisäksi mua kiinnostaisi nähdä Amsterdamissa ainakin:

Anne Frankin talo: Yläasteella Anne Frankin päiväkirjan lukemisesta saakka olen miettinyt, että sitten kun joskus menen Amsterdamiin, tuolla on vierailtava.

Madame Tussauds Vahakabinetti: Lontoossa olen käynyt Madame Tussaudsissa joskus kuusi vuotta sitten, joten nyt olisi kiinnostavaa mennä uudelleen ja eri maassa ihmettelemään noita vahajulkkiksia!

Red Light District: Eikai tässä sen ihmeempiä selittelyjä tarvita, pakkohan se on nähdä kun tytöt poseeraavat avoimesti ikkunassa, heh. Harmikseni alueella ei saa valokuvata ollenkaan, ja pössyttelykahvilatkin saavat jäädä testaamatta.


Red light district, kuva blog.amsterdamcitytours.com
Näiden lisäksi ohjelmalistalle kuuluu ainakin Kalverstraat shopping street, jolla sijaitsevat mm. Bershka ja Zara sekä muutama isompi kauppakeskus. Harmikseni ilmeisesti muita lemppareitani ei Amsterdamista löydy, onko kellään siellä matkanneella tietoa muista samantyylisistä kaupoista?

Hard Rock cafe: Mulla on ollut tapana kiertää kaikki Hard Rock cafet niissä maissa, joissa olen käynyt. Tällä hetkellä saldo taitaa olla; Lontoo, Pariisi, Tukholma, Praha, Barcelona ja Sydney. Huomenna olis tarkoitus käydä testaamassa Suomen oma Hard Rock ja sitten ensi viikolla Amsterdam! :)


Päähäni myös pälkähti sellainen idea, että kun ensi viikon treenit jäävät väliin, niin mitäpä jos etsin paikallisen tanssikoulun ja käyn jollakin tunnilla huvikseni :) Otinkin sitten yhteyttä Amsterdam dance centreen ja kysyin olisiko tiistain Contemporary ballet tunnilla tilaa ja vastaus tuli 5 minuutin sisällä! Toivottivat tervetulleeksi ja lupasivat että opettaja puhuu englatia! Mahtavaa, nyt olen kyllä innoissani! On jännittävää päästä katsomaan miten toisessa maassa treenataan!

2 kommenttia:

  1. tää on vähä off topic mutta sun banneri on tosi kiva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mulla oli itseasiassa suunnitelmissa vaihtaa kohta jotain talvisempaa kuvaa tuon tilalle, kun mua häiritsee tuo vihreys :D

      Poista