keskiviikko 26. joulukuuta 2012

HOLIDAY WORKOUT

Nyt kun kinkut on syöty ja suklaata napsittu niin, että napa poksahtaa olisi varmaan aika aloittaa jonkin asteinen liikunta. Mun kohdalla tämä tarkoittaa, että luvassa on hotjoogaa ja  tankotanssia, ei mitään salirääkkiä ja bodycombatia joululomalle, lomahan se vielä kuitenkin on ;) Arkena oma liikuntani koostuu oikeastaan kokonaan tanssitunneista, joita mulla on keväällä 7 x 1,5h viikossa. Sen lisäksi teen lihaskuntoharjotteita ja venyttelen kotona muutaman kerran viikossa. Kun tanssitreeneistä on lomaa, käyn satunnaisesti jumpissa ja kesälomalla sitten olisi tarkoitus käydä enemmän kuin satunnaisesti ;)
En ota liikunnan suhteen liian suuria paineita, sillä tanssiharrastus pitää minut liikkeessä. Mulle salilla käyminen on jotenkin paljon luonnottomampaa kuin ryhmäliikunta, johon olen tottunut, joten sitä puolta pitäisi ehkä vielä parantaa.
Vaikka tanssi on mulle suuri voimavara, treenien määrä ei ole pelkästään hyväksi. Mulla on kai maailman hatarimmat sisuskalut, sillä rasitusvammoista, tulehduksista ja muista kolotuksista olen saanut kyllä enemmän kuin osani. Tällä hetkellä vuorossa jalkaterä, joka ei oikein ota parantuakseen. Senkin vuoksi tämä joululoma on otettava iisimmin, eli vain rauhallista liikuntaa ja tuo tangossa kiipeily ja käsivoimien vahvistaminen toimii siksi ihan kivasti, ettei jalkaterä pääse liikaa rasittumaan.


Haluaisin kuitenkin ihan kunnon jumppakuurille, sillä mun hatarat sisuskalut vaativat kyllä aika paljon vahvistusta, että ne pysyvät paikoillaan vielä monta vuotta. Kunhan arki ja vammat antavat periksi.


Huomenna siis ohjelmassa hotjoogaa ja ylihuomenna tankotanssia. Viikonloppuna voisin lähteä luistelemaan. 
Mun lomaliikunta painottuu ainakin tällä viikolla vielä enimmäkseen virkistäytymiseen, hauskanpitoon ja rentoutumiseen :)






Noihin maisemiin tekisi mieli jumppaamaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti