tiistai 25. joulukuuta 2012

JONNEKIN KAUAS

Jouluaatto meni mukavissa tunnelmissa täällä kotosalla ja ilmeisen kilttinäkin olin ollut kun lahjojakin sain. Mun mieleen hiipii nyt jo pienoinen ahdistus alkavasta vuodesta, koska tajusin, että keväällä ei ole mitään suurta odotettavaa tiedossa. Tänään kamala matkakuume sitten iski jälleen ja olen viettänyt puoli päivää lempipuuhani parissa, äkkilähtöjen ja matkatarjousten tutkimisessa. Olen säästänyt rahaa reissua varten, miettinyt monia kivoja paikkoja joihin haluaisin ja katsellut kalenterista sopivaa aikaa. Ainut ongelma on vain se, ettei mulla ole potentiaalista matkaseuraa. Poikaystävä ei pysty lähtemään keväällä, perhe ei jaksa ja kaverit ei kai saa aikaiseksi. 
Mietin jo yksin lähtemistäkin, mutta kenen kanssa mä sitten ne kokemukset jakaisin? Kyllästyisin omaan seuraani päivässä ja tulisin mökkihöperöksi.

Tänä vuonna mulle siunaantui vahingossa yllättävän monta reissua. Keväällä kävimme Pietarissa katsomassa balettia, kesällä kolme viikkoa Australiassa ystäväni luona, syksyllä viikonloppu Tallinnassa ja Riikassa sekä luokan kanssa viikko Amsterdamissa. Ehkä siksi mulle jäi niin pahasti matkakuume päälle ja haaveissani elän maailmassa, jossa mulla on varaa matkustaa vähintään pari kertaa vuodessa jonnekkin kauas..

Jos haaveilen vielä vähän, niin mun täydellinen ensi vuosi sisältäisi ainakin nämä kohteet:

Miami: Keväällä mulla iskee aina joku burnoutti ja muu ahdistus, koska silloin ei mielestäni tapahdu kovinkaan paljon mitään. Joten hiihtolomalla tai mun synttäreiden aikaan maaliskuussa olisi ihana heittää reissu Miamiin+ Bahamalle, jonne mua on kiinnostanut lähteä jo jonkin aikaa, mutta sitä matkaseuraa ei ole..





Kreikka: Kesällä mun aika kuluu kaasohommissa ja maasta poistuminen kesälomalla olisi varmaan laitonta, joten heti näiden häiden jälkeen voisin napata oman honeymoon lennon poikaystävän kanssa ennen koulujen alkua.





New York: Marras-Joulukuun paikkeilla perheelläni olisi ainakin yksi syynpuolikas lähteä Nykiin ja tästä ilmaan heitetystä ajatuksesta minä tietenkin innostuin kovasti :) Saa nähdä, onko noista sitten lähtemään mihinkään. Varsinkin, kun itselläni ja veljellä olisi ehkä kouluakin, mutta toisaalta mun olisi tarkoitus valmistua silloin, joten ehkä sen kunniaksi?





Yksi vielä, josta haaveilen olisi Kroatia, jonka tiedän myös kiinnostavan vanhempiani ja luultavasti yritän kovasti yllyttää heitä lähtemään sinne kesän alussa, mutta voin melkein olla jo varma, että tämä yritys hylätään hyvinkin nopeasti.






Kyllä kaikki nuo maisemat kelpaisivat mulle, tällä hetkellä etenkin rantalomaa kaipailen, sillä viimeeksi sellaisesta sain nauttia viime kesänä Ausseissa, kun ei täällä Suomessakaan mitkään kovin nätit kelit olleet. Potentiaalinen matkaseura saa ilmoittautua Miamin reissuun! Mä niin toivoisin, että olisi reissu, jota odottaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti