torstai 21. helmikuuta 2013

TANSSIKYSYMYKSIÄ

Koska mä olin laiska mun haasteeni kanssa, ihana Le danseur terrible laittoi mulle omasta Faux Pas -blogistaan kysymyksiä bumerangina takaisin. Tanssiin liittyen tietenkin :) Tässä tulee!


1. Minkä tanssiesityksen olet viimeeksi nähnyt?
- Ollin talvi, jossa itse esiinnyin! Jos sitä ei lasketa, niin Kajaani dancen loppunäytös, jossa esiintyivät Kajaanin tanssin Äijät sekä KineticOrchestra.

2. Mikä tanssiteos on jäänyt erityisesti mieleen? Jos et ole nähnyt yhtään, niin haluaisitko joskus nähdä jonkun tietyn teoksen?
- Petr Zuzkan Marian uni sekä Ohad Naharinin Minus 7, kummatkin olen nähnyt muutamaan otteeseen ja kumpiakin voisin katsoa aina uudelleen ja uudelleen ja silti löytää niistä jotain lisää.

3. Jos voisit kokeilla aivan mitä tahansa tanssilajia, mikä se olisi?
- Haluaisin kokeilla Street-lajeja kuten breakdancea ja hiphoppia sekä kilpatanssia! Oikeastaan kaikkea mitä en vielä ole kokeillut.

4. Missä ympäristössä (mahdollisesti muualla kuin teatterissa) haluaisit katsoa tanssia?
- Ulkona jossain, olisi hienoa osua flash mobin kohdalle :)


5. Oletko löytänyt netistä mieluisan tanssivideon? Linkkaa se.
Children Ballet class in Ballerino Belgium Uskomattomia pikkutyttöjä!


6. Kenet haluaisit nähdä tanssimassa? Jonkun tunnetun taiteilijan tai ehkä jonkun läheisesi?
-  Rakastan katsella kun tanssiopistomme tytöt tanssivat. Se on vaan niin kaunista :)

7. Tanssi poislukien - mitä liikuntaa harrastat mieluiten?
- Tankotanssia? :D 

8. Milloin liikkuminen muuttuu mielestäsi tanssiksi?
-  Silloin kun siltä tuntuu ;)

9. Millainen musiikki saa sinut tanssimaan?
- Lähes mikä vain musiikki, mutta tanssityyli riippuu hieman musiikista. 


10. Mitä tanssi on sinulle? Harrastus, työ, elämä, viihdettä, taidetta, jotain vierasta, liikuntaa...?
- Henkireikä

11. Millaisia asioita lukisit mieluiten tanssista? Arvosteluita, päivittäistä elämää, taidekasvatuksen näkökulmaa, haastatteluja, opiskelun sisältöä, varusteista, esiintymiskokemuksia, tanssihistoriaa...?

- Ihmisten henkilökohtaisia kokemuksia esiintymisestä ja opiskelusta


Balettitekniikkahirmuille tiedoksi! Nämä kuvat otettiin hätäisesti kymmenessä minuutissa ennen tunnin alkua ja tiedän itsekin, etteivät mun asennot ole mitenkään teknisesti puhtaita!  Mun ei ollut oikeastaan tarkoituskaan tehdä mitään balettiposeerauksia, tanssia vain, mutta melko baletin näköistä mun liikekieli silti on. 
Koittakaa siis kestää kaikki näkemänne aukikierron ja ojennuksien puute, ihmeelliset kierrot ja mun lättänä jalkapohja. Voisin itsekin kertoa tuolle tytölle noissa kuvissa, että käytä aukikiertolihaksia, käännä kantapisteet eteen ja lopeta tekotaiteelliset ojennukset :D Tämä on mun toinen vuosi balettitunneilla reilun kuuden vuoden tauon jälkeen, en väitäkään olevani hyvä tai osaavani mitään. Mä vain rakastan tanssia ja toivon, että se välittyy näistä kuvista, kaikkine virheineenkin. Se tässä lajissa on parasta, että aina voi kehittyä eteenpäin.

We took some ballet photos of me before our todays class. I just wanna say that i know myself that my technique in the photos is far from pure and the photos were taken in a rush so i didn't have time to concentrate on my positions. So just try to cope with my lack of turn out and pointe and flat feet :D This is my second year back in ballet after over six years break so i'm not saying i'm a pro! I just love dancing and i hope you can feel it from the photos even with all the bad technique. The best part of dancing is that you can always get better.

Warm up overall - Intermezzo
Ballet leotard - Wear Moi
Sportstop - Adidas
Shorts with the skirt - Sagester

5 kommenttia:

  1. Turhaan oot noin kriittinen! Kuvat näyttää hienoilta, enkä ainakaan mä huomaa mitään puutteita. ;) Asennot näyttää oikein kauniilta.

    VastaaPoista
  2. Vastaukset
    1. Voi ei, mä onnistuin poistamaan sun kommenttisi -__- Olen ihan toivoton tän bloggerin kanssa! Täsmäharjoitteet kelpaavat mulle hyvin :D

      Poista
  3. aivan ihana postaus ja mahtavia kuvia ! :-) tanssiaiheisia lisää!

    VastaaPoista